Friday, July 19, 2013

Photography



All pictures taken by DSLR 3100 at my friend's house

Saya memang suka mengambil gambar nature atau apa saja mengenai pemandangan, landscape, insects dan lain-lain gambar yang saya rasa menarik perhatian. Gambar-gambar ini saya ambil di rumah kawan saya Nun, sambil menyelam minum air...masak pun masak juga....kalau ada gambar yang menarik jangan lepaskan peluang.


Kalau masa kecil dulu, pepatung ini akan jadi mangsa umpan untuk pancing ikan. Tapi sekarang ni ramai kaki pancing menggunakan umpan lebah atau ulat burung, udang, cacing tanah dan sebagainya.



Sekarang ini susah nak cari pepatung, tak tahu kenapa...dah makin pupus agaknya...di kampung saya dulu dikelilingi pokok-pokok hijau, sejuk dan sedap mata memandang tapi  sekarang dah cerah, kawasan sungai pun telah dikorek lebih dalam sebab kerap berlaku banjir. Suasana kampung dah tak macam dulu, pepatung jejarum yang kecil dan halus macam jarum tu susah nak jumpa...sedih juga dengan perubahan yang berlaku...saya pun tak pasti bila semuanya berubah....tapi begitulah lumrah alam ciptaan ALLAH ini.... 




Mungkinkan perubahan-perubahan ini disebabkan keangkuhan dan kejahilan manusia itu sendiri???