Sunday, July 7, 2013

Laksa Kuala Perlis




Laksa Kuala Perlis sememangnya terkenal dan mendapat sambutan di kalangan sesiapa saja yang menggemari makanan ini.   Kalau di Perlis , laksa bukan saja dimakan begitu saja tapi ada juga yang memakannya bersama dengan pulut udang ataupun kuih sepera yang bentuknya seperi karipap tapi berintikan kelapa dan bahan-bahan lain.



Ini kuih sepera yang saya maksudkan , boleh anda dapatkan juga di gerai laksa ini 


Jaga kecantikan walaupun berniaga (bedak sejuk) tak tinggal kakak ni, patut pun gebu je kulit muka..seputih laksa

Selain dari laksa, beranika jenis kuih muih juga dijual di sini tapi favorite saya adalah laksa dan sepera. Sebenarnya saya pun tak pernah makan laksa dengan pulut udang atau sepera tapi melihat rakan yang makan, saya pun kata, apa salahnya mencuba. well okay juga cuma rasa tak mcam laksa original sebab kuah dah bercampur dengan pulut dan inti kelapa, tapi masih enak ditambah dengan ulam dan sedikit cili potong dan kicap ,,,mmmmmmph..power!!

Selepas ambil gambar saya beli 1 kilo laksa dengan harga RM8.00, kalau sebelum ini hanya RM6.00 untuk makan dengan sepupu.



Lihat saja anak sepupuku ini, memang suka sangat dengan laksa sehingga tak sedar saya sedang mengambil gambar dia. 

Sekiranya anda teringin sangat nak menikmati laksa, di mana-mana saja anda boleh dapatkan di gerai-gerai di Kuala Perlis atau pun di Kangar. Lain orang yang buat lainlah rasanya, sekirannya anda berminat untuk mencuba laksa dan spera di atas anda boleh menghubungi nombor ini untuk tempahan atau membelinya.

No. telefon :- 012-5876150