Thursday, April 12, 2012

Capati Kuah Sardin

Kuah sardin 

For Breakfast


Sardin!!! dah ada..cuma idea nak masak belum ada... kalau makan capati berkuahkan sardin...woish sedap jugak. Oklah ..breakfast kita cuba buat capati, yang buat nya bukan saya tapi sepupu-sepupu saya, mereka ni memang gemar mencuba memasak beranika jenis masakan, saya cuma membantu sekadar yang perlu. Tapi kalau saya yang masak,,,tepi!! tepi...dapur saya yang control. Apa yang kita perlu sekarang doh capati seperti di bawah. Kalau anda payah sangat nak cari bekas yang rata untuk uli doh, guna saja belakang talam seperti yang kami buat tapi bersihkan dulu ye..:)




















Kanak-kanak kena cuba dulu, kalau banyak mereka makan ertinya sedaplah capati yang dimasak. Tengok dari air muka , nampak gayanya sedap.  Makan pula dengan air kopi tongkat ali!!! Saya sendiri makan 4 , kalau boleh nak lebih 



Lunch Time

Makanan tengahari pula, siput mentarang yang direbus dengan bawang, serai dan cili padi, garam secukup rasa. Burung masak asam cili padi, petai goreng cili, bubur nasi, ulam sambal dan ikan goreng.

burung masak asam cili padi

Tea Time



Sebelah petang, kuih India, kuih vaday yang dimasak oleh sepupu saya, rangup , sedap bila dimakan panas-panas.