Saturday, April 7, 2012

Ke mana Kita Hari ini - Padang Besar

Padang Besar - pemandangan dari dalam.

Kakak, periuk brand crocodile ada  tak??

Limau bali & Jeruk Jambu..bagi 20 paket kak!

Sepanjang yang saya tahu setiap kali saya datang ke sini, buah limah bali dan jeruk jambu memang sentiasa dijual. Kalau tak salah saya 1 paket RM5, 3 paket RM10.00,, cicah pulak dengan asam, kembang pipi....sedap!!!


Pasar Buah

Sebelum anda memulakan agenda shopping, saya nasihatkan anda ke Pasar Buah yang terletak berhampiran dengan gerai-gerai makan. Di sini barang-barangnya munkin lebih murah jika dibandingkan dengan barang yang terdapat di bangunan baru ( gambar atas sekali ), walaubagaimanapun ada barangan di sini yang tidak terdapat di bangunan baru seperti barang makanan, pulut , beras wangi  dan buah-buahan. Jadi dengarlah nasihat saya, lebih baik anda jalan-jalan dulu , bandingkan harga, baru beli , lagipun kedai-kedai ini semuanya berdekatan antara satu sama lain. Jangan nanti bila tanya kawan..eh berapa kau beli periuk brand crocodile tu Anna, RM39 je..jawab pulak si Faiza ni, kenapa aku beli RM45, mana kau beli?? Kenapa tak ajak aku sekali tadi!! Aku kan dah bagitau engkau tujuan utama dan pertama aku nak beli periuk ..marah betul si Faiza..heheh.  Aku taulah, tapi bila aku pusing belakang cari engkau,eh dah hilang,,nun jauh di sana aku nampak kau asyik dengan beg.  Ini sebagai contoh jer ye..heheh, sebab bila anda dah sampai ke sini beli dulu apa yang anda telah senaraikan, kalau tidak jadilah macam cerita di atas tadi...end of the story!!